Trwają nieustanne starania Światowej Federacji Judo (IJF) w sprawie promocji i reklamy naszej dyscypliny w środkach masowego przekazu. Tym razem pod koniec października prezydent IJF Marius Vizer wraz z asystentami udał się do Monako na wystawę „Sportel” była to 20 edycja tej imprezy ( Sportel zrzesza około 2000 firm, agencji TV, właścicieli praw trans., dostawców, federacje). IJF po raz drugi już wystawiało się na tej imprezie ( wcześniej na Sportel Miami w USA ). „Szukamy partnerów, aby pomóc promować judo na całym świecie” mówi prezes Marius Vizer. Starania IJF w tym zakresie przynoszą już wyniki, tylko w ciągu dwóch pierwszych dni Sportel Monako IJF podpisał umowy z nowymi stacjami TV z 20 krajów. W 2009 roku najważniejsze imprezy judo ( MŚ, Grand Prix, Grand Slam ) były transmitowane w około 100 stacjach TV na wszystkich kontynentach.