11. Int. CREATIV GRAZ Preisgeldturnier 2009

judo-team-poland.jpg11. Int. CREATIV GRAZ Preisgeldturnier 2009 jeden z największych turnieji w Europie od dziecka młodszego do juniora z pulą nagród 2540 euro.W zeszłym roku brało udział 1.412 zawodników z 20 krajów.W tym roku zgłosiły się ekipy z ITALIEN, SLOWENIEN, SERBIEN, MONTENEGRO, RUMANIEN, GEORGIEN, UKRAINE, ENGLAND, BULGARIEN, LICHTENSTEIN, NIDERLANDE, UNGRN, DUTSCHLAND, SCHWEIZ, FRANKREICH, BOSNIEN, BELGIEN, ALGERIEN, ZYPERN, DANEMARK, RUSLAND, TSCHECHIEN, MOLDAWIEN, KROATIEN, POLAND, AUSTRIA.

Judo Team Poland organizuje wyjaz na te zawody.Osoby zainteresowane proszone są o kontakt e-mail judo-team-poland@wp.pl strona zawodów link http://it2009.judo-creativ.at/startseite_en.html

150 thoughts on “11. Int. CREATIV GRAZ Preisgeldturnier 2009

  1. Witam.Wyjazd na zawody Judo Team Poland do Graz połączony jest z wyjazdem także na zawody do Czech( w trzy dni dwa turnieje)Wyjazd w Piątek wieczorem do Czech tam nocleg ,rano w Sobotę zawody w Czechach po zawodach wyjazd do Graz nocleg na macie.Niedziela zawody Graz po zawodach powrót.Roczniki 95-96 oraz 97-98.Pozdrawiam

    1. Do Pretoriana
      czy organizujesz wyjazd na turniej do Austrii na sobotę dla starszych zawodników? A może ktoś inny planuje zorganizować ekipę?

      1. Witam .Judo Team Poland głównie skupia się na młodzikach i dzieciach.Nic nie stoi na przeszkodzie(Budapest link http://www.judoinfo.pl/2009-04-22/22nd-budapest-cup-%E2%80%93-open-international-hungarian-championship) aby i starsi wystepowali pod tą nazwą(punkty w tym turnieju są sumowane z dwóch dni)Jeśli uda nam się coś wygrać w drużynie to nastapi podział tych środków.Zgłoszenia można wysyłać na nasz e-mail.My jedziemy w sobotę do Czech,a w niedzielę bijemy się w Graz.Pozdrawiam.

    2. Fajnie macie…. Do Austrii z 300 km od Was, od Nas byłoby z 900. Nie możemy sobie pozwolić na takie wyjazdy. Dlatego walczymy np. w Kaliningradzie. W dzieciach mamy mocną ekipę, chętnie Was zaprosimy na zawody do nas, żeby czegoś się od was nauczyć, a i może Wy coś przejmiecie od nas. Zapraszam na naszą stronę, abyście mogli zobaczyć jak walczymy: http://www.judobraniewo.pl. Pozdrawiam serdecznie

      1. Witam.Koszt Graz o ile jeszcze dziś lub ostatecznie jutro zgłoszenie to startowe 12 euro nocleg na macie ze śniadaniem 6 euro.Pozdrawiam

  2. Witam.W zwiazku z dużą ilością e-maili,podajemy koszty wyjazdu :Nocleg piątek Czechy 45zł osoba,startowe sobota 15zł,nocleg na macie+ śniadanie Austria 27 zł,startowe Austria 54 zł.Koszty transportu w zależności od ilości chętnych,wyjazd z Wrocławia lub w przypadku duzej innej grupy z miejsca X przez Wrocław.Pozdrawiam p.s. mam nadzieję że te informacje w pełni pozwolą Wam podjąć decyzję.

  3. Szkoda że PZJ NIE JNFORMUJE o zmianie istotnej kto wiedział,że niewolno stosować dżwigni w BERLINIE

    1. Witam.
      Odsyłam na stronę PZJ zakładka najbliższe zawody – szczyrk
      ………… SYSTEM ROZGRYWANIA ZAWODÓW • System podwójnych repasaży
      • Czas walki 4 minuty
      • Golden Score – 2 minuty
      • Stosowanie kansetsu – waza jest zabronione
      • Stosowanie shime – waza jest dozwolone ………………… bo chyba ta część info Cię interesuje
      Pozdrawiam.

  4. Witam.Z tym problemem spotkaliśmy się w Budapeszcie,to są przepisy Europejskiej Federacji Judo zakaz dżwigni w U-17.Normalnie w Niemczech dżwignie dozwolone są już w U-13.W Szczyrku też będą zakazane ponieważ to też jest turniej EJU TOP Cadets.Pozdrawia P.s. Jak nie wiedzieli?A odprawa przed turniejem!!na Mistrzostwach Europy też zakaz punkt 3.4 link http://www.eujudo.com/data/events/docs/pdf/367_3.pdf

  5. Witam.Pierwszy dzień w plecy.Mocny turniej ,reprezentacje Rosji ,Armeni,Gruzji,i Niemcy łatwo nie oddadzą Mistrza Niemiec.Pozdrawiam.

  6. Dobra praca tych reprezentacji ciekawe czy ktoś z PZJ ZASTANOWI SIĘ gdzie jest błąd . Najlepiej czekać na zawonika pokroju Kowalski . A raczej trzeba pracować z młodymi judokami ,kadra Rosji 54 Holandi 142 Belgi 33 Austri 44. Polaków 33 ,ale żadnego medalu policzeni są zawodnicy też klubowi lepiej może sprawdzimy inne turnieje z kadrą jun mł ? Gdzie mają się obić nabrać doświadczenia .Powiecie kluby może ,ale to będą jednostki typu Kowalski

    1. Brakuje siły jak ja widziałem azera z 50 no to sory koleś taki napakowany a miał 140 i jeszcze francuz z 55 kolo miał renke taką jak ja noge

  7. Niestety nikomu z Naszych w pierwszy dzień Turnieju nie udało się dostać do strefy medalowej.Pozdrawiam.(najdelikatniej mówiąc)

  8. Witam.W 2010 chcemy stworzyć na stronie Judoinfo.pl Ogólnopolski Ranking w kategori wiekowej MŁODZIK,DZIECKO STARSZE.Ranking opierać się będzie na czterech turniejach ogólnopolskich.Na ostatnim turnieju zwyciężcą w poszczególnych kategoriach wagowych zostaną wręczone nagrody.Na podstawie Rankingu wytypuje się drużyny na Europejskie turnieje drużynowe w tych kat.wiekowych.Wstępnie mamy na oku już dwa turnieje(obecnie prowadzone są rozmowy na ten temat)Organizatorów Turnieji z Polski proszę do końca Czerwca o przesyłanie swoich kandydatur do organizacji Ogólnopolskiego Grand Prix na e-mail judo-team-poland@wp.pl

  9. Tylko Zakrzewski Jakub,Nitek Aleksander mają szanse na medal z tej imprezy oboje stoczą walki o brązowe medale.

  10. Niestety ale dopoki PZJ albo kluby nie beda wysylac swoich zawodnikow na zawody miedzynarodowe to nie ma zadnych szans juniorzy rozpoczeli rok od zawodow w Rosji :/ juniorzy mł od zawodow w niemczech to chyba za wysokie progi jak wczesniej nie mieli stycznosci z zadnym mocnym zawodnikiem :/ PZJ powinien sie zastanowic nad tym i w seniorach powinien zainwestowac w mlodych zawodnikow bo to jest przyszlosc polskiego judo a nie w starych ktorzy juz pomalu koncza swoja kariere !!!!!

      1. Niestety nie możemy być wszędzie.Plan startów na 1 półrocze zamknęliśmy już pod koniec stycznia.Niestety w tym roku Karuna miała problemy z organizacją tego turnieju i nie wiadomo było czy się odbędzie.W Wiedniu na pewno będziemy na Vienna Open .Teraz jedziemy do Herentals (Belgia) a 13 czerwca Novy Bydzov (Czechy)14 czerwca Graz ( Austria) i to wszystko w tym półroczu z zagranicznych startów.Jesteśmy gotowi pomóc zorganizować Wam wyjazd na Karunę,bardzo dobrze znamy się z organizatorem.Byliśmy na tym turnieju rok temy i wszystko było super ,polecamy.Pozdrawiam

      2. mam propozycję nie do odrzucenia,a mianowicie może połączymy siły i wystartujmy jako ten time Poland i zgarnijmy kasę?

      1. Swój start w Wiedniu zgłosiło 16 teamów z Polski. Wśród nich reprezentacja klubów UKJ 225, UKJ Białołęka, UKJ Ryś i UKJ Yuko pod nazwą JUDO WARSAW TEAM.
        W sobotę wywalczyliśmy medale:
        3 złote (U20 Waszkiewicz, Kiełbasiński i U17 Banaszek),
        3 srebrne (U17 Bujak, Szerszeniewski i Hałoń) i
        3 brązowe (U20 Zacheja, U17 Draczyńska i Bogacki)

        1. gratulacje dla zawodnikow szkoda tylko ze trenerzy nie pomysleli aby te 16 klubow wystapilo pod jedna nazwa.tak jak to robi j t poland.dalej ciemnogrod z trenerami.

          1. Dlaczego pod jedną nazwą? Kluby warszawskie tradycyjnie na takich imprezach występują razem mimo licznych napięć, których w sporcie nie brakuje. n.p. Turniej Warszawski we wrzesniu. w tym roku U13, U15, U17, U20
            Nie traktuj mojego postu jako czepianie tylko po prostu rozwiń myśl.
            Dzięki

          2. dlaczego?prawie pol roku pretorian pisze co moze uzyskac druzyna skladajaca sie z innych klubuw.jaki cel co uzyskuja pojedyncze ekipy startujace pod swoja nazwa.dobrze ze chociarz warszawskie razem a reszta co???nie ma kontaktu i dobrej woli,co za problem napisac kto jedzie i pod jaka nazwa startuje czy warsaw-poznan team czy inaczj.to tyle

          3. Wszystko pięknie, ale z wyjazdów trzeba się rozliczać, dlatego takie kluby jak CZARNI czy POLONIA startują pod swoją nazwą. Większe kluby dostają od miasta pieniądze na działalność i muszą się rozliczać z każdej złotówki. Pieniądze są przeznaczone na rozwój klubu i zawodników oraz popularyzację sportu w mieście i reprezentację miasta na arenie ogólnopolskiej i międzynarodowej. Także ktoś kto wysyła 40 zawodników i korzysa z funduszy zewnętrznych nie może wpisać w deklaracji, że pieniądze zasiliły wyjazd jakiejś fikcyjnej drużyny.
            Ktoś wspominał o nagrodach dla drużyny, że dlatego warto startować razem. Ciekawe jak wtedy rozliczyć się np. z urzędem skarbowym?

          4. Po pierwsze nikt Tobie nie zabrania brać na Siebie kosztów tak samo jak w przypadku częściowego finansowania zaw. wystepującego z ramienia kadry.po drugie na duzych turniejach tak jak było w Budapeszcie organizator nie pisał Czarni.Rybnik tylko sumował wyniki Polski i tak to było zapisywane w wynikach

          5. Proponuję przejrzeć listy walk…
            POL Judo Team, POL Polonia SC, POL Czarni SC etc.
            Napewno organizator nie rozróżnił…?

          6. Witam.Dobrze ,dobrze widać że strona żyje.Nic się nie zmieni gdy nikt nie rozmawia ,także cieszę się że coś się rusza.Co do Budapesztu to Organizator nie rozdzielał polskich drużyn tylko sumował wszystkie punkty na konto POL.Sam to z Nim uzgodniłem przed Turniejem.Zaowocowało to 2 MIEJSCEM drużynowo dla POLSKI , i po puchar wysłałem osobiście trenera Czarnych,choć organizator prosił mnie na podium stwierdziłem że to Czarni byli najliczniejszą grupą na tych zawodach i to im ten puchar się należał (faktem jest też to JT Poland jako jedyny klub z Polski wywalczył 3 złote i 4 brązowe medale,przypomnę Czarni 3 srebne i 4 brazowe,Strzegom 1 złoty i 1 brązowy itd)Co do finansowania to nie ma najmiejszego problemu z rozliczaniem samodzielnym klubów ,a startowaniem pod jedną banderą.Bo własnie Judo Team Poland jest tą Banderą a nie klubem!!Najważniejsze że jest to dobrowolne i nic na siłę!!!

          7. Tak z kronikarskiego obowiązku dodam, że team z Warszawy zdobył I miejsce w klasyfikacji drużynowej.

          8. Gratulacje dla zawodników jak i trenerów.Mam prosbę koniecznie napiszcie artykuł ,umieszcie zdjęcia wyślijcie do portali sportowych musi być medialnie o JUDO Gratuluję i życzę dalszych sukcesów.Pozdrawiam

  11. Witam.Trzy dni dwa turnieje!!!!Organizujemy wyjazd na dwa turnieje dla roczników 95-96 oraz 97-98 koszt całkowity 350 zł od osoby(zawiera :opłaty startowe,nocleg w Czechach,nocleg na macie w Graz ze śniadaniem,transport) Wyjazd w piatek 12.06. z Wrocławia około 17 godz.Zgłoszenia na e-mail judo-team-poland@wp.pl

  12. Sporo ostatnio głośno o judo team poland robicie swietna robote jedank czy oby nie przesadzacie czy młodzicy lub dzieci starsze „nie przejadły” ie ciezkimi zawodami po których sie wygrywa lub przegrywa i po których tak naprawde nic sie nie wnosi ale napewno obciąża psychicznie dzieciaki które powinny baiwc sie i cieszyc sportem , który niedawno poznały.
    taka opinia pozdrawiam

    1. Witam.Właśnie to jest zabawa i my bawimy się tym Judo.Przyznaję Ci rację że dla dzieci (11-14 lat) w momencie gdy startują dwa ,trzy lub cztery razy w roku to zawody są ogromnym obciażeniem psychicznym .Co innego gdy startują dwa razy w miesiącu wtedy z zawodów na zawody ten stres jest mniejszy i porównywalny z Randori.Dzieci które z nami jeżdżą trenują między 4-8 lat.Młodzi sportowcy poznają kolegów z Europy ,tworzą się przyjażnie, wzajemnie sobie kibicują( np. ostatnio w Rydze wszyscy się dziwili że Polacy kibicowali jednemu Niemcowi ),lepiej uczą się języków aby sprawniej sie komunikować z kolegami z Europy.bardzo chętnie jadą na kolejne zawody po to aby zobaczyć się z kolegami i sprawdzić czy ktoś awansował jaką technikę poprawił itd.Śledzą w internecie swoje i innych wyniki kontaktuja się miedzy sobą gratulując sobie osiagnięć.My (dorośli)tez fajnie się tym bawimy poznajemy nowych fascynatów judo ,nie jest ich wcale tak mało,na zawody w Holandi na trybuny po dwóch godzinach nie było wolnych miejsc,we Włoszech pierwszy raz w życiu widziałem na trybunach około 6 tyś ludzi ( zaw.Judo).Także sumując w Europie starty co dwa lub trzy tygodnie to nic nadzwyczajnego,wiekszość trenerów lub rodziców ze zdolnymi zawodnikami tak startują , czy to będzie miało jakiś wpływ na ich karierę sportową ???Nie ma idealnego lekarstwa na super sportowca czy chłopiec startujący dwa razy w roku przestanie trenować po czterech latach czy ten co startuje co dwa tygodnie nikt z Nas tego nie wie może zacznie śpiewać lub grać na gitarze.Wiadomo ilu zawodników ćwiczy w wieku 10-14 lat ,a ilu zostaje choćby juniorami ,startując tak mało !!,spokojnie ćwicząc.My patrzymy trochę inaczej bo widzimy że Polacy stosując ten sam cykl rozwoju i szkolenia od dzieci i młodzieży do seniorów NIC nie osiągają na kolejnych Olimpiadach i MŚ.Jak będzie zobaczymy,sam jestem ciekaw.Robimy wszystko aby dzieciom te starty osłodzić ,aby były wesołe i bawiły się tym Judo.Pozdrawiam Judo Team Poland

  13. ………na ich karierę sportową ??? Co należy rozumieć pod tym pojęciem? Jak wygląda lub powinna wyglądać „kariera sportowa” w judo?

  14. Przykładem kariery w judo Polskim jest np.Paweł Nastula,Waldemar Legień oraz inni Nasi Mistrzowie i medaliści olimpijscy bo to największy sukces dla sportowca i to nie tylko w JUDO.Czego bym życzył obecnym uczestnikom JT Poland 1-miejsce Puchar Młodzików,Mistrza Polski Jun.Mł.,Potem starty w EJU top Cadets min 5 starty + Campy(obecna reprezentacja startuje tylko dwa razy),Medalu na Mistrzostwach Europy i Świata Jun.Mł.Udział na Igrzyskach Olimpijskich Młodych w 2014 roku,a potem to starsze kat.wiekowe itd.tego życze wszystkim młodym judokom.Pozdrawiam.

    1. a ile to rocznie kosztuje (treningi, wyjazdy na turnieje, opieka lekarska) i ile może zawodnik 18-19 lat zarobić po 10 latach treningów? Są może umowy zawodnicze?

      1. Witam.Bardzo dobrze że poruszyłeś ten temat.Co do kosztów wyjazdów , to różnie czasami paliwo innym razem wszystko(paliwo,hotele,startowe,bilety lotnicze itd)Właśnie dlatego w tym roku powołano do życia Judo Team Poland aby wszystkie kluby z Polski za granicą startowały pod tą nazwą.Podnosząc wartość tej drużyny,potem to już automatycznie kluby z Europy bedą Nas zapraszać i organizować nam nocleg oraz zwalniać z opłaty startowej,ale do tego Nasze kluby muszą niestety dorosnąć.Nic im nie daje start pod własną nazwą a wspólnie mogą takie turnieje wygrywać zgarniając całą pulę i podnasząc prestiż teamu.Po udanym sezonie można wtedy zgłosić sie do sponsorów i w przyszłym roku wziąć jeszcze większą ilość zawodników.Do tego potrzebny bedzie ranking aby nikt nie powiedział że te a nie te dzieci jadą.My mamy wypracowane już tematy z wieloma klubami w Europie i je chętnie udostępnimy dla innych dzieci ,ale wcześniej musimy się poznać.Mogliśmy to wszystko zostawić dla siebie jak robią to niestety inne kluby ale chcemy aby Polskie Judo poszło do przodu.Co do zarobków zawodników to nie do Nas bo my zajmujemy sie tylko i wyłącznie dziećmi i młodzikami,i nie chcemy tego zmieniać.Pozdrawiam

        1. Dziękuję, pełna jasność! Rozumiem, że powyżej młodzika to tylko PZJudo ……. ale z kim tam rozmawiać? Dziś, decyzja o uczestnictwie w sporcie wyczynowym ma wpływ na całe życie młodego człowieka i bez planu finansowego ukazującego możliwości finansowania uczestnictwa sięgającego dalej jak ukończenie szkoły średniej to nie ma co myśleć o poważnym trenowaniu. Chyba że dobrze sytuowani rodzice będą finansowali zachcianki dziecka ale czy tak wygląda profesjonalny sport? Moim skromnym zdaniem, dziś profesjonalny sport to inwestycja i to wieloletnia w zawodnika, która bez klarownego planu jej finasowania raczej nie może przynieść w przyszłośc izadowolenia z udanej, także finansowo kariery.

    2. Chlopie ty jesteś polakiem czy ruskiem Waldemar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! a nie jakiś Wladyslaw Legień!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      1. Tym krzykiem zostałem zamordowany(żart)Oczywiście racja,byk jak diabli,widać że nie tylko Sędziom zdażają się gafy .Co mnie podkusiło aby podawać imiona,co mi z ty Władkiem strzeliło nie wiem pomroczność jasna czy co?.Cieszę się że czytacie uważnie to wszystko ,przepraszam Waldemara Legienia i pozdrawiam(niedawno widziałem go w dobrej formie w Szczyrku)

  15. Sport się zmienia !!!

    Na całym świecie sport ewoluuje jak i wiele dziedzin technicznych , budowlanych itp.
    Dlatego uważam , że należy spróbować czegoś nowego – a nas najbardziej interesuje Judo.
    Judo jako sport tez się zmienia każdy to widzi , kiedyś zaczynano go uprawiać w wieku 15-16 lat teraz , robią to dzieci już 5-6 letnie a więc 10 lat szybciej .
    Nikt z nas nie wie jak sobie z tym radzić i kiedy wprowadzać te zmiany – dlatego uważam że podejrzane u naszych zachodnich i dalekowschodnich wzorce treningowe i szkoleniowe należy szybko wprowadzić do szkolenia dzieci i młodzieży w Polsce .

    1. Trenerzy są i to bardzo dobrzy,to jest moje zdanie Brak jest natomiast organizacji i współpracy rodziców z klubami ,klubów z innymi klubami .Na podstawie takiej współpracy można zrobić ogromny postęp w szkoleniu młodych zawodników.Takie mini Campy,okręgowe randori wymiany zawodników(noclegi u rodziców kolegów) na zachodzie to normalka a u Nas kazdy rzeżbi Sobie i zagarnia tylko do Siebie i to trzeba zmienić!!!!!!Pozdrawiam

      1. 90% racji lecz z trenerami to jak z księżmi nie wszyscy są z powołania.Chwała Bogu za Panu podobnych,gdyż zaczynacie coś zmieniać a sporo rodziców wam pomoże :)

      2. Zgadzam się,ze prawie wszystko zależy w kazdym sporcie od dobrych chęci i wspólpracy. Jeżeli rodzice i kluby chcą cos osiągnąć( jakiś rozgłos medialny, popularyzację swojej dziedziny)to musza współpracować i z własnego doświadczenia wiem , że taka współpraca jest możliwa i bardzo owocna. Jesteśmy małym klubem z małego miasteczka na Warmii i zaczynamy wciągać do współpracy inne kluby z naszego województwa, zapraszamy je na wspólne imprezy i na organizowane przez nas wyjazdy. Integrują sie z nami i rodzice i trenerzy o dzieciach nie wspomnę bo to one na tym najwięcej zyskuja i ich reakcje na macie( wspólne kibicowanie) i poza nią ( zabawy w autokarze i podczas zwiedzania) sa odzwierciedleniem naszych , dorosłych dobrych relacji.Można naprawde nagłośnic i spopularyzować to judo i wcale nie jest to syzyfowa praca.

        1. Witam.Racja,racja 100% popieram,gratulacje i życzę wytwałości w temacie,oraz zchęcam innych do takiej postawy.Pozdrawiam

  16. kto z polskich klubow jedzie???!!!!!!!!!!moze trenerzy sie wypowiedza??tego chyba chca rodzice !!wiedziec dlaczego trenerzy z polskich klubow nie moga dzialac wspolnie i razem dla dobra polskiego judo!!!!

    1. W tym samym terminie co graz jest turniej w bochni. Nie dość, że atrakcyjny pod względem lokalizacyjnym, to przede wszystkim mocno obsadzony, z udzialem zawodników z wielu panstw, to jeszcze 3 razy tanszy niz wyjazd do austrii. Nie wspomne o czasie dojazdu, rowniez 2-3 razy krotszym. Masz juz odpowiedz dlaczego nie zglasza sie wielu chetnych.

    2. Trener jest od trenowania i nie zawsze jest dobrym organizatorem. Czasem nie ma czasu bo pracuje zawodowo i ma rodzinę , której jest potrzebny . może zamiast czekać i wymagać rodzice niech sami sie zorganizują i zaproponuja trenerowi i dzieciom jakiś wyjazd i imprezę.Rodziców jest więcej i jeżeli się zorganizują , poradzą sobie ze wszystkim. To wasze dzieci i wy najlepiej wiecie jakich atrakcji potrzebują a trener niech się zajmie sportową strona organizowanego przedsięwzięcia. Zaznaczam , że nie jestem trenerem lecz rodzicem i twierdzę z całą odpowiedzialnością- tylko to działa, tylko w taki sposób można ze zwykłej sekcji judo zrobić coś co da frajdę i satysfakcję wam i waszym dzieciom. A do fajnych pomysłów i na pewno przyłaczy się trener

    1. napisz dokladniej o co tobie chodzi. Ja pisze, ze pewne terminy ze soba koliduja i nie da sie byc w 2 miejscach na raz.
      Nie wiem co ma do tego wieden (jesli chodzi o wieden karuna z ostatniego weekendu, to bylem na tym turnieju i oceniam bardzo pozytywnie).

  17. chodzi mi ze w graz kluby startuja jako jt poland i ciekawe czy wszystkie czy znowu komus nie bedzie pasowac itd. lub tak jak naszym tlumaczono ze nikt nie wiedzial ze mozna razem itd ze to nic nie kosztuje ciekawe co znowu wymysla trenerzy

    1. nie dorabiajmy na siłę filozofii do tego – że ktoś nie chcial, że nie pasowało komus itd. To jest fajna inicjatywna i z pewnością chwalebna. Ale np wczoraj Wiedniu nie do zorganizowania i wrecz niepotrzebna. Dlaczego? Bo o frekwencji stanowili w bardzo duzej mierze zawodnicy wlasnie z Polski i jakby chcieli skrzyknac sie w jeden team, to liczylby on pewnie z 250 zawodników. Ja rozumiem JTP jako swietny pomysl na poruszenie zawodownikow U13 / U15 poza granice kraju i aktywna promocje polskiego, mlodego judo. I tego sie trzymajmy. Czy kluby z innych panstw startuja na zawodach pod jednym, wspólnym szyldem? Takie zespolenie sie ma sens jesli w innym przypadku zawodnik / cy nie pojechaliby na zawody, bo za daleko, za drogo itd. Ale jesli caly klub organizuje wyjazd i jedzie caly autokar to jada tam na wlasna reke i promuja rownie dobrze polskie judo.

      1. Tak, cały autokar coś tak jak Czarni do Budapesztu.. i potem napiszą o kilku zawodnikach, którzy zajęli dobre miejsca a reszta …. Nie chodzi żeby nie promować najlepszych ale to są w większości zawody dla dzieci (młodszych i troszkę starszych) ale dzieci a czasami jest to tak, że najlepiej wysłać autobus bo w klasyfikacji końcowej cały autobus może nazbierać więcej punktów (ze słabych miejsc) niż drużyna z małego klubu, która może wystawić kilku zawodników ale za to takich, którzy zajmują dobre miejsca. To chyba nie jest dobra promocja – fakt, za granicą zobaczą, że dużo ich przyjechało ale ilu z nich dalej będzie chciało jeździć ?? Wiem, przyjdą następni ale jakoś nie wydaje mi się, żeby to był najlepszy sposób na promocję judo – może i wyniki z tego są ale to chyba nie jest najważniejsze …

        1. Ja uważam , że jeżeli jest taka mozliwość , to powinien jechać cały autokar Powodów jest kilka
          1 jedzie duża grupa , która razem spędza czas , integrują się ze soba podczas podróży , zwiedzania , spania na macie
          2 młodsi podpatrują starszych i ucza sie od nich w każdej sytuacji i pod prsznicem i podczas rozgrzewki i na macie
          3 starsi opiekuja się młodszymi i ucza się odpowiedzialności za kolegów
          4 wszyscy kibicuja sobie podczas zawodów a krzyk po wygranym pojedynku jesli pochodzi z 30 gardeł to potrafi dodać skrzydeł nawet słabiakowi ,który pojechał zdawałoby się wszystko przegrać.

    2. Jest jeszcze inny aspekt JTP. Jak potraktuje nas/was organizator (lub inne startujące w zawodach kluby) który poważnie podejdzie do klasyfikacji KLUBOWEJ (np extra nagrody lub kasa) kiedy zorientuje się, że nie ma do czynienia z jednym klubem tylko swego rodzaju reprezentacją?

      1. A ja mam pytanie do trenerów i działaczy. Czy którykolwiek klub organizuje wyjazd do Wiednia ,ale na14.06.09, czyli dla U-17 , U-19, i starszych? Może wspólnymi siłami kilku klubów uda się zorganizować taki wyjazd? A może sami zawodnicy, zwłaszcza ci starsi spróbują się jakoś zorganizować? Myślę, że zebrałaby się spora grupa chętnych na taki wyjazd! Głównym problemem takich wyjazdów są koszty transportu i noclegu, ale akurat w tym przypadku jest możliwość noclegu na macie. Więc jadąc w grupie , a nie indywidualnie , koszty są zminimalizowane. Szyld pod jakim by taka grupa wystąpiła, jest sprawą drugorzędną, choć Judo Team Poland brzmi dumnie , zwłaszcza gdyby nie byli to zawodnicy jednego klubu. Innymi słowy: może znajdzie się w światku polskiego Judo jakiś drugi PRETORIAN!!!

      2. Witam.Trochę mnie nie było (byłem załatwiać darmowy obóz 2 tyg. z judo wraz turniejem na Krymie .Super sprawa tylko koszta dojazdu) a tyle się mówi o JT Poland.Dziękuję i cieszę się ogromnie.Co do organizatorów turnieji za granicą to chyba mało osób wie(wynika to z odpow.)że to normalny biznes.Imprezy te są dochodowe dla Klubów,i organizatorzy zabiegają o to aby startujace Teamy były najmocniejsze.Często opłacając im noclegi zwalniaja ze startowego ,jak i również zwracają koszty przyjazdu.Rywalizują z innymi Turniejami ,ściągając mocne teamy wzrasta poziom zawodów co sprawia że i zainteresowanie nim jest większe i wpływy z tego również.Organizatorzy wiedzą że JT Poland to dobrzy zawodnicy z różnych klubów z Polski i dlatego nas zapraszają(250 zaproszeń rocznie)Ten rok będziemy pokazywać jacy mocni jesteśmy a w przyszłym będziemy oczekiwać bonusów.I tylko te kluby które się przyłączą będą z nich korzystać,także prośba do rodziców aby wpłynęli na trenerów i działczy by włączyli i zangażowali się w ten projekt.

  18. Przepraszam za pomyłkę. Chodziło mi oczywiście o turniej w austriackim GRAZ, a nie we Wiedniu, no i powinno być U20

  19. Może ja z innej beczki, ale zbliża się turniej Cetniewski.
    Czy są już jakieś pewne osoby wytypowane do startu?
    Jak tak to proszę o Juniorki.. A jak nie to tylko jak myślicie kto będzie powolany?
    Już czas wiedzieć bo trzeba przygotować zawodniczki odpowiednio do startu.

  20. Witam.Jeszcze tylko dwa turnieje i czas na obozy.Czekamy na Wasze propozycje startów zagranicznych na II półrocze.Relacje z Graz oraz z Czech oczywiście po turnieju lista startujących JTP w piątek.Pozdrawiam P.S. Trenerów oraz Rodziców zainteresowanych startami dzieci w II półroczu prosimy o kontak e-mail lub osobiście najbliższy termin 05.09 2009 na turnieju w Suchym Lesie

    1. To doskonale. Mam nadzieję, że czołówka młodzików pojedzie jednak na 6.06 do wawy na Bielanycup. To doskonale zorganizowany turniej. Mucha nie siada!

      1. Organizator bielany-cup ma nas w nosie bo nie raczył ogłosić na tej stronie choćby malutkiej informacji o swoim turnieju a Strzegom dba o frekwencje i informuje w region 3 oraz info na tej stronie.To tyle jesli chodzi o warszawke.mam nadzieję że chociaż warsaw-open nie da takiej plamy.

        1. Pełen szacunek dla całego przedsięwzięcia „Tej Strony” ale są coroczne turnieje o których wiedzą zainteresowani i tak na prawdę nikogo o nich nie trzeba dodatkowo informować. Zaproszenie na turniej warszawski we wrześniu wisi oczywiscie na stronie wmzj od września zeszłego roku i tak jest co roku. Gdyby wszystkie dzieciaki zjechały się na jeden turniej to mieli byśmy jak na MP seniorów po 7 walk a to dla dzieci troche za dużo.
          Pozdrawiam

          1. Witam.Po pierwsze strona Judo Info jest najlepszą i najaktywniejszą stroną Judo w Polsce i jest to nasza strona(osób interesujacych się judo) i Twoja także!!!Tym razem uważam że nie masz racji,czy uważasz że Strzegom nie jest Turniejem corocznym czy Bochnia lub Rybnik czy te kluby nie maja swoich makroregionów,czy tylko Warszawa ma swoją stronę.Żart kolego żart nie ma to nic wspólnego po prostu organizator Bielany Cup ma po prostu raklamę,frekwencję i Nas wszystkich w d……Tylko zawiadamia swoich znajomych i musi wydać środki .Co do ilości dzieci kolejna bzdura,a kto każe im tyle walczyć można to wszystko podzielić na grupy po 5-zaw i wtedy jest super lub na dwie grupy itd.Niestety aby rozbić beton w naszym judo musi upłynąć jeszcze dużo czasu i nie ma co tłumaczyć trenerów ,działaczy tylko wytykać im ich błędy oraz pokazywać inne drogi.To tyle pozdrawiam.

          2. Pierwwsza część Twojej wypowiedzi jest dla mnie do przyjęcia ale ten podział na grupy jest niemozliwy bo to turniej rankingowy WMZJ i jest rozgrywany wg regulaminu PZJ.

          3. Witam.Nie ma regulaminu PZ Judo dla dzieci i młodzików bo po prostu być nie może(prawo) to tyle .Ranking rozumiem ,żałuję tylko że u mnie w regionie takiego nie ma.Pozdrawiam

          4. Jakie prawo nie zezwala na prowadzenie regulaminu dla kategrii dzieci i młodzików? Na stronie PZJ jest dokument (co prawda z 2006 roku, regulujący zasady do 2008 włącznie), który określa i uwzględnia te obydwie kategorie i przypisuje im m.in kategorie wagowe, czas walki, zasady zawodów itd.

          5. § 12 WARUNKI UCZESTNICTWA W ZAWODACH
            W zawodach mogą brać udział zawodniczki i zawodnicy spełniający warunki:
            1. Posiadają licencję PZ Judo.
            2. Posiadają minimum
            – seniorki/seniorzy , – 2 kyu
            – juniorzy, młodzież – 3 kyu
            – juniorki/juniorzy młodsi – 4 kyu
            – młodzicy, dzieci – 5 kyu
            3. Wiek zawodnika jest zgodny z § 2 regulaminu
            4. Posiadają limit wagi zgodny z § 3 i zgłoszeniem do zawodów.
            5. Posiadają książeczkę sportowo-lekarską ze zdjęciem lub kartę
            zdrowia z aktualnymi badaniami lekarskimi (ważnymi 6 miesięcy)
            wykonanymi w przychodni Sportowo-Lekarskiej /lub innej
            upoważnionej/. W przypadku posiadania karty zdrowia zawodniczka
            i zawodnik musi posiadać dowód tożsamości lub licencję.
            6. Uzyskali prawo startu zgodnie z § 13.
            7 . Zostali formalnie zgłoszeni przez klub, który jest członkiem PZ Judo.
            8. Zostali zweryfikowani.
            9. Opłacili startowe.
            10.Zostali zakwalifikowani do startu po przeglądzie lekarskim.
            Lekarz nie ma prawa dopuszczać do zawodów zawodnika nie
            posiadającego ważnych badań lekarskich.
            11. Posiadają ubiór zgodny z przepisami walki (za prawidłowość ubioru
            odpowiada kierownik ekipy).W zawodach seniorów i seniorek
            obo wiąz uje sto sowa nie ju dogi w kolorze niebieskim i białym.
            12. W zawodach drużynowych seniorów dopuszcza się możliwość startu
            w składzie zgłoszonej drużyny zawodniczek i zawodników
            wypożyczonych z wyjątkiem DMP, pod warunkiem posiadania przez
            nich dodatkowej licencji „L” PZ Judo. Limit zawodników
            wypożyczonych krajowych i zagranicznych do drużyny określa
            szczegółowo Regulamin zawodów drużynowych kobiet i mężczyzn.
            14. Do indywidualnych zawodów ogólnopolskich PZ Judo zawodniczka
            i zawodnik może być zgłoszony tylko w jednej kategorii wagowej
            z wyjątkiem turnieju OPEN rozgrywanego wspólnie z MP seniorek
            i seniorów .
            15. Zawodnicy zobowiązani są do oddania judogi do naszycia logo
            sponsora o ile przewiduje to komunikat organizatora.

          6. 5. RODZAJE ZAWODÓW
            1. Polski Związek Judo organizuje zawody wg następującego systemu.
            Nazwa zawodów Ranga
            zawodów
            Liczba
            zawodów
            SENIORZY I SENIORKI
            Mistrzostwa Polski Mistrzowskie 1
            Liga Indywidualno Drużynowa -Ogólnopolski Turniej Klasyfikacyjny Klasyfikacyjne 4
            Drużynowe Mistrzostwa Polski – Liga Drużynowa * Mistrzowskie Wg
            regulaminu
            Drużynowy Puchar Polski Mistrzowskie 1
            MŁODZIEŻ
            Mistrzostwa Polski Mistrzowskie 1
            Puchar Polski – Ogólnopolski Turniej Klasyfikacyjny Klasyfikacyjne 1
            Eliminacje regionalne (do PP – OTK) Klasyfikacyjne 1
            JUNIORZY I JUNIORKI
            Mistrzostwa Polski Mistrzowskie 1
            Puchar Polski – Ogólnopolski Turniej Klasyfikacyjny Klasyfikacyjne 2
            Drużynowe Mistrzostwa Polski Mistrzowskie 1
            Eliminacje regionalne (do każdego PP – OTK ) Klasyfikacyjne 1
            Mistrzostwa Województwa Mistrzowskie 1
            JUNIORZY MŁODSI I JUNIORKI MŁODSZE
            Mistrzostwa Polski (OOM) Mistrzowskie 1
            Puchar Polski – Ogólnopolski Turniej Klasyfikacyjny Klasyfikacyjne 3
            Drużynowe Mistrzostwa Polski Mistrzowskie 1
            Mistrzostwa regionu ( eliminacje do OOM) Mistrzowskie 1
            Eliminacje regionalne (do każdego OTK) Klasyfikacyjne 1
            MŁODZICY I MŁODZICZKI
            Międzywojewódzkie Mistrzostwa Młodzików Mistrzowskie 1
            POZOSTAŁE ZAWODY
            Mistrzostwa Polski Weteranów Mistrzowskie 1
            Mistrzostwa Polski w Kata Mistrzowskie 1
            2. W/w zawody muszą być przeprowadzone zgodnie z Regulaminem
            Sportowym PZ Judo.
            3. Liczba imprez krajowych może ulec zmianie w zależności od potrzeb
            szkoleniowych PZ Judo i będzie wynikała z kalendarza sportowego na
            dany rok.
            4. Eliminacje regionalne mogą być wprowadzone lub zawieszane wg potrzeb
            decyzją Zarządu PZ Judo.

          7. Rozporządzenie o sportach walki i kickboxingu
            Akty prawne Dz.U.03.6.66
            ROZPORZĄDZENIE RADY MINISTRÓW z dnia 12 listopada 2002 r.
            w sprawie uprawiania dalekowschodnich sportów i sztuk walki oraz kickboxingu
            (Dz. U. z dnia 22 stycznia 2003 r.) Na podstawie art. 53 ust. 2 ustawy z dnia 18 stycznia 1996 r. o kulturze fizycznej (Dz. U. z 2001 r. Nr 81, poz. 889 i Nr 102, poz. 1115 oraz z 2002 r. Nr 4, poz. 31, Nr 25, poz. 253, Nr 74, poz. 676, Nr 93, poz. 820, Nr 130, poz. 1112 i Nr 207, poz. 1752)

            Zarządza się, co następuje:

            § 1.

            Rozporządzenie określa szczegółowe wymogi, kwalifikacje i sposób ich uzyskiwania, wynikające z nich uprawnienia, zasady nadawania, zawieszania i cofania tych uprawnień, wzory dokumentów stwierdzających te kwalifikacje i uprawnienia oraz szczególne zasady bezpieczeństwa obowiązujące przy uprawianiu dalekowschodnich sportów i sztuk walki oraz kick-boxingu.

            § 2.

            Do udziału w zajęciach w dalekowschodnich sportach i sztukach walki oraz kick-boxingu, zwanych dalej „sportami i sztukami walki”, jest niezbędne posiadanie: 1) zaświadczenia, wydanego przez lekarza posiadającego specjalizację w dziedzinie medycyny sportowej, o braku przeciwwskazań do uprawiania określonych sportów lub sztuk walki; 2) zgody przedstawiciela ustawowego, w przypadku osób niepełnoletnich; 3) umowy ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków.

            § 3.

            1. Osoby do lat 12 mogą brać udział wyłącznie w zajęciach, treningach i zawodach w sportach i sztukach walki w formach bezkontaktowych, których uprawianie lub rywalizacja odbywa się w postaci demonstracji techniki albo walki reżyserowanej.
            2. Osoby, które ukończyły 12 lat i uczestniczyły w treningach w formach bezkontaktowych, przez co najmniej 9 miesięcy, mogą być dopuszczone do udziału w zajęciach, treningach i zawodach, w sportach i sztukach walki w formach z ograniczonym kontaktem, których zasady uprawiania lub rywalizacji nie przewidują możliwości pokonania przeciwnika przez zadawanie uderzeń rękami lub nogami z pełną siłą, a w walkach z bronią obszar zadawanych uderzeń jest ograniczony.
            3. Z zastrzeżeniem ust. 4, osoby, które ukończyły 16 lat, mogą być dopuszczone do zajęć, treningów i zawodów w sportach i sztukach walki w formach z pełnym kontaktem, których zasady uprawiania lub rywalizacji zezwalają na pokonanie przeciwnika, przez zadawanie uderzeń rękami lub nogami z pełną siłą, a w walkach z bronią obszar zadawanych uderzeń jest nieograniczony.
            4. Granica wieku, o której mowa w ust. 3, może być obniżona do 14 lat w przypadku stosowania podczas zajęć, treningów i zawodów w sportach i sztukach walki sprzętu ochronnego.

            § 4.

            1. Posiadanie kwalifikacji określających poziom wyszkolenia w sportach lub sztukach walki stwierdza się nadaniem odpowiedniego stopnia uczniowskiego lub mistrzowskiego.
            2. Stopnie, o których mowa w ust. 1, nadaje lub cofa, a także zawiesza lub cofa wynikające uprawnienia, w przypadkach wskazanych w rozporządzeniu, właściwy dla danego sportu i sztuki walki polski związek sportowy, a w dyscyplinach, w których nie działa polski związek sportowy, właściwy związek sportowy, zwane dalej „związkami sportowymi”.
            3. Dokumentem stwierdzającym posiadanie uzyskanych stopni uczniowskich lub mistrzowskich jest dyplom uczniowski lub mistrzowski, których wzory zawierają załączniki nr 1 i 2 do rozporządzenia.
            4. Związki sportowe prowadzą rejestry wydanych dyplomów.

            § 5.

            1. Stopnie uczniowskie oraz stopnie mistrzowskie, do czwartego stopnia włącznie, nadaje się osobie, która:
            1) złożyła wniosek o nadanie stopnia;
            2) spełniła warunki określone w § 2;
            3) zaliczyła z wynikiem pozytywnym egzamin sprawdzający. 2. Egzamin sprawdzający na stopnie uczniowskie przeprowadza egzaminator lub komisja, a na stopnie mistrzowskie wyłącznie komisja. Członków komisji, w liczbie co najmniej trzech, oraz egzaminatorów wyznacza właściwy związek sportowy. Co najmniej dwaj członkowie oraz egzaminatorzy powinni posiadać kwalifikacje zawodowe trenera lub i nstruktora danej dyscypliny sportu lub sztuki walki.
            3. Egzamin sprawdzający przeprowadza się zgodnie z wymaganiami egzaminacyjnymi dla poszczególnych sportów lub sztuk walki.
            4. Z przebiegu egzaminu sporządza się protokół, w którym stwierdza się wynik egzaminu. Protokół podpisują członkowie komisji albo egzaminatorzy.
            5. W przypadku stwierdzenia, że egzamin sprawdzający został przeprowadzony z naruszeniem wymagań egzaminacyjnych, o których mowa w ust. 3, przeprowadza się powtórny egzamin przed komisją wyznaczoną przez właściwy związek sportowy.
            6. W przypadku negatywnej oceny z egzaminu, o którym mowa w ust. 5, cofa się przyznany stopień uczniowski lub mistrzowski.

            § 6.

            1. Stopień mistrzowski, wyższy niż czwarty, związek sportowy nadaje za wybitne osiągnięcia szkoleniowe lub sportowe.
            2. Nadanie stopnia, o którym mowa w ust. 1, następuje po uzyskaniu pozytywnej opinii właściwej międzynarodowej federacji sportowej.

            §

            7. Związek sportowy może uznać za równorzędne kwalifikacje uzyskane za granicą, określające poziom wyszkolenia w sportach lub sztukach walki na podstawie przedłożonych dokumentów. Przepis § 4 stosuje się odpowiednio.

            § 8.

            1. Osoby, którym nadano stopień uczniowski lub mistrzowski, są uprawnione do uczestnictwa w zajęciach, treningach lub zawodach w sportach i sztukach walki, w których regulaminy sportowe wymagają od zawodników posiadania kwalifikacji określonego stopnia.
            2. Uprawnienia, o których mowa w ust. 1, są zawieszane lub cofane na podstawie orzeczenia właściwej komisji związku sportowego, stwierdzającego: 1) naruszenie zasad bezpieczeństwa uprawiania sportów i sztuk walki;
            2) przekroczenie uprawnień wynikających z posiadanego stopnia;
            3) wykorzystanie kwalifikacji sportowych do popełnienia wykroczenia lub przestępstwa. 3. Uprawnienia, o których mowa w ust. 1, są zawieszane lub cofane na podstawie prawomocnego orzeczenia sądu stwierdzającego popełnienie umyślnego przestępstwa przeciwko życiu lub zdrowiu.
            4. Organem odwoławczym od decyzji, o których mowa w ust. 2 oraz w § 5 ust. 6, jest minister właściwy do spraw kultury fizycznej i sportu.

            § 9.

            1. Przy uprawianiu sportów i sztuk walki niedopuszczalne jest dążenie do powodowania urazów ciała u przeciwnika.
            2. Zajęcia i treningi w sportach i sztukach walki prowadzą wyłącznie osoby posiadające uprawnienia trenera lub instruktora w określonej dyscyplinie sportów i sztuk walki.

            § 10.

            1. Liczba osób w grupach ćwiczących na jednego prowadzącego zajęcia nie może przekraczać:
            1) 30 osób w grupie osób początkujących, za które uznaje się osoby posiadające 1. lub 2. stopień uczniowski albo osoby ćwiczące nie dłużej niż jeden rok; 2) 25 osób w grupie osób zaawansowanych. 2. W czasie walk sparingowych – sędziowanych jeden prowadzący nie może kontrolować jednocześnie więcej niż dwóch par ćwiczących.

            § 11.

            1. W zajęciach, treningach i zawodach w sportach lub sztukach walki mogą uczestniczyć osoby wyposażone w sprzęt ochronny, zgodnie z wymaganiami obowiązującymi w danej dyscyplinie sportu lub sztuce walki.
            2. Osoby, o których mowa w ust. 1, nie mogą posiadać jakichkolwiek przedmiotów mogących spowodować uraz ciała.

            § 12.

            Pomieszczenia, w których są prowadzone zajęcia, treningi i zawody w sportach i sztukach walki, powinny być wyposażone w oświetlenie i wentylację, a przedmioty mogące spowodować uraz ciała – osłonięte.

            § 13.

            1. Za bezpieczeństwo osób podczas przeprowadzania zajęć i treningów jest odpowiedzialny trener lub instruktor prowadzący te zajęcia lub treningi.
            2. Za bezpieczeństwo podczas zawodów w sportach lub sztukach walki jest odpowiedzialny sędzia główny zawodów.

            § 14.

            Osobom posiadającym stopnie uczniowskie lub mistrzowskie, do czwartego stopnia włącznie, nadane przed wejściem w życie rozporządzenia, mogą być wydane odpowiednie dyplomy bez egzaminu sprawdzającego, o którym mowa w § 5.

            § 15.

            Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia

          8. Rozumiem, ze przeczytałes to wszystko juz wczesniej wzglednie uzyskales wykładnię prawną przytoczonych punktów. Tylko dogłebna analiza daje mozliwosc wlasciwej interpretacji. Ja nie podejmuję się oceniać regulaminu po pobieżnym przeczytaniu. Z czego konkretnie wynika, że prawo zabrania i nie ma mozliwosci oficjalnych startow dzieci i młodzików? Czy kluby i organizatorzy zawodow łamią w takim razie prawo ustanawiajac ranking i zawody zgodnie ‚z regulaminem PZJ’ w kategorii dzieci i mlodzikow? W regionie mazowieckim jest to normalne i standardowe postepowanie i zawody rankingowe odbywaja sie zawsze w ramach ustalonych kategorii wagowych dla chlopcow i dziewczat.

          9. Witam.Sam widzisz w regulaminie PZJ napisane jest że startujący zawodnicy muszą mieć licencję i min 5-kyu (dzieci),a jak jest to wszyscy wiedzą.Nie ma co ciągnąć ten temat,jest jak jest i dobrze że zawodnicy startują.Pozdrawiam.

  21. wiem ,że na ME będą zakazane dżwignie ale czy ktoś wie czy na eyofie także?,poza tym może ktoś wie co z wiązku z ostatnimi w padkami w szczyrku ,chodzi o alkochol.czy będą ,jakies kary dla zawodników pijących alkochol ,bo jak nie ,to znaczy że można pić i sobie z tego nic nie robić.jescze jedno kiedy się zaczynają obozy dla wyjeżdżających na ME i EYOF ,proszę jak ktoś coś wie o napisanie co nie co…

  22. Ostatni komentarz pisała jakaś wyjątkowo upierdliwa osoba, niema co wracać do tematu Szczyrku myślę że wszystko co miał być zrobione w tej sprawie zostało zrobione.

  23. tez mysle ze co do szczyrku nie ma co wracac a apropo obozow to przed europa chlopaki maja w jakubowie a dziewczyny chyba w gizycku

  24. Witam oto skład JT Poland :
    1.Rafal Kozlowski Wicemistrz Łotwy 2009(Wrocław) 3-kyu -73kg,2.Damian
    Eineberg (Wrocław)4-kyu -45kg,3.Bartosz Ponichtera Brązowy medalista Mistrzostw Węgier 2009(Sochaczew)4-kyu-40kg,4.Angelika Sziwa Mistrzyni Węgier 2009(Poznań) 3-kyu -57kg,5.Kamila Buse Brązowa medalistka Mistrzostw Węgier 2009(Poznań) 3-kyu -44kg,6.Sebastian Marcinkiewicz Mistrz Łotwy i Węgier 2009(Wrocław)3-kyu -60kg,7.Artur Koman (Wrocław) 4-kyu -36kg,8.Wojciech Punda (Wrocław) 4-kyu -40kg,9.Maciej Gajerski (Wrocław)4-kyu -40kg o wynikach oczywiście poinformujemy.Pozdrawiam

    1. Mam Pytanie z zupelnie innego tematu, nie chciałem zakladać innego postu: Jakie rzuty są dozwolone w kategorii dzieci (czy rzuty poswięcenia również:np.sukui nage albo z innej beczki kata guruma, rzuty z kolan). Prosze o jasną odpowiedź czy jest to gdzieś uregulowane!NIe może być tak, że prezes ozj zabrania takich rzutow, a organizatorzy (i sędziowie: m.in. krajowi) nic do bani, bo tak teraz trzeba walczyć. A na dokładkę ten sędzia mówi, że zabroni się teraz dzwigni i duszeń u młodzików i juniorów młodszych (bądź co bądź lekko już ukształtowanych zawodnikow) a mogące być tragiczne w skutkach rzuty pozwoli się stosować w kategorii dzieci starszych i mlodszych. Wiem i widzę, że znasz się na temacie dlatego proszę o odpowiedź.

      Pozdrawiam

    2. a poza tym ten debil sędzia mówi: że rzuty z kolan są zabronione bo można przeciwnika „wbić” w matę, a ja się go pytam czy w dzieciach z kata gurumy i innych nie można przeciwnika wbić. Ręcę opadają, proszę poruszcie ten temat, gdzie są reguły?

  25. Witam .Na początku jestem przeciwny ubliżaniu komukolwiek na tej stronie(sędzia debil)jest to karygodne!!!!!Co do regulaminu technik stosowanych w judo dzieci w Polsce to go nie ma,a tak naprawdę to zawodów w tej grupie wiekowej też być nie może w Polsce(zgodnie z prawem)Regulaminu PZJ dla tej grupy wiekowej też nie ma!!Organizatorzy turnieji w Polsce sami ustalają jakie reguły judo obowiązują na ich turnieju.To tak w skrócie.Pozdrawiam

    1. ustosunkowałeś się tylko do jednego słowa a nie podjąłeś dyskusji , szkoda (leciały tu już gorsze określenia sędziów). Prosze przeczytaj dokładnie o czym mówię, a może warto coś z tym zrobić. Wolnnaamerykanka- a potem się dziwicie, że na wszystkich zawodach seniorów notorycznie dostajemy wpi……

    2. cytat: „a tak naprawdę to zawodów w tej grupie wiekowej też być nie może w Polsce(zgodnie z prawem)Regulaminu PZJ dla tej grupy wiekowej też nie ma!!” To po co organizujesz (organizujemy) takie zawody. Zapraszasz innych, pokazujesz jak jest fajnie w Austrii, na Węgrzech, w USA itd., Czemu nie chcesz podjąć dyskusji na ten temat….

      1. Nie wyzywajmy nikogo od debili ! A zwłaszcza sędziów ! To bardzo cięzka i odpowiedzialna praca i nie każdy sie do niej nadaje { jak w każdej profesji ] ale nie znaczy to, że jest debilem !
        Jeżeli nie moze byc zawodów dla dzieci , i nie ma żadnych oficjalnych przepisów bo nie może ich być{ logiczne) a znajdują sie jacś organizatorzy , którzy je robią to oni ustalaja przepisy i pewnie po konsultacji z trenerami i sędziami. Jeżeli komuś sie takie ustalenia nie podobają lub uważa , że dozwolone techniki są niebezpieczne to zawsze może wycofać dziecko z zawodów.
        Organizować turnieje dla dzieci trzeba i musza one być bezpieczne bo rywalizacja i konfrontacja własnych umiejętności wśród rówiesników trzyma te dzieciaki przy sporcie. Znajdzćie mi 10 latka , który trenuje dla trenowania i rozumie że musi cierpliwie poczekac 2 lata aby się sprawdzić na macie ! Dzieci maja rywalizację we krwi i dobry trener i mądry ,zaangażowany rodzic potrafią przekuć taki surowy węgielek w diamencik ale muszą pokazać dziecku jaki to może mieć wymiar a przede wszystkim mogą sprawdzić czy dziecko się do tego nadaje i jak sobie radzi z porażką , bo to jest bardzo ważne.

      2. Witam.Kolega w gorącej wodzie kąpany,nie przyszło do głowy że o tej porze poszedłem spać??Co mozna więcej powiedzieć o nieistniejących przepisach,mogę jedynie odnieść się do innych krajów Europejskich.I tak w Niemczech U-11 zakaz technik z kolana-kolan,poświęcenia,łapania za nogi,kontr ,uchwytu z góry i za głowę na skutek tych przepisów dzieci wykonują „duże rzuty” i nie boją się obracać plecami do przeciwnika.Austria U-11 wszystko można.Belgia tak jak Niemcy + walka z podstawowego uchwytu,Holandia zakaz technik z kolan,Włochy walka z podstawowego uchwytu brak zakazanych technik,Czechy U-11 walka z podstawowego uchwytu zakazanych technik ogrom,kontry dopuszczone!!Podsumowując na początek dla zawodnika 9-10 latka najlepiej jest w Niemczech i tam powinien startować ucząc się w praktyce tego ładniejszego judo .To tyle dzieci, teraz młodzicy nowoczesne judo odchodzi od parteru nawet juniorom młodszym zabroniono dźwigni,czy to dobrze trudno powiedzieć jest dużo za i przeciw.Nie mam aż tak dużej wiedzy aby się wypowiadać co to w przyszłości przyniesie.Pozdrawiam odp.tata (niezweryfikowany), ndz., 07/06/2009 – 01:42

  26. Witam, czy mógł by ktoś podać skład reprezentacji polski na EJU Cetniewo?
    Jestem trenerem, i nie wiem kogo trenować pod kątem tego właśnie turnieju.
    Proszę o jak najszybszą odpowiedź. W szczególności interesują mnie juniorki.

  27. List of entries:

    Nennungen / List of entries Nationen / Nations

    Sortierung: Nation Verein

    ASKÖ Graz Austria 38

    JC SHIMAI Dojo Italien 12

    SANDOKAN Galaxy Tigers Austria 36

    KSC Strausberg e.V. Deutschland 29

    ASD Romagna Team Italien 12

    Veszprém Judo Ungarn 8

    Arad Romania Rumänien 16

    AKS Strzegom Ungarn 14

    ESV Sanjindo Austria 16

    JK Samobor Kroatien 11

    TATABÁNYA Ippon Judo Ungarn 11

    JT Poland Polen 9

    ERDI JC SE Ungarn 9

    Kyu Shin Do Kai – Parma Italien 37

    CREATIV Graz Austria 28

    Nagyatádi JC Ungarn 7

    TJ Slezan Opava Tschechien 10

    JK Olimpija Slowenien 13

    Domaszek Judo ISE Ungarn 10

    JC Dalmacija-Cement Kroatien 7

    JK BEOGRAD Serbien 7

    SZK Budapest Ungarn 18

    Sokol Praha Vrsovice Tschechien 9

    JK Murska Sobota Slowenien 9

    Dolni Kounice Tschechien 6

    UJC Dornbirn Austria 1

    Olomoucky Kraj Tschechien 14

    TSV Abensberg Deutschland 1

    GOSH-Rotterdamm Niederlande 29

    Moberly Judo Club England 3

    Glossop JC England 6

    JC Sirvan Austria 8

    BUDO Club Lassee Austria 7

    JC ASVÖ-Carnuntum Austria 7

    Judoring Wien Austria 2 6

    Judoteam SHIAI DO Austria 17

    JK Triglav-Kranj Slowenien 4

    UKS Orzel Zyrardow Polen 1

    JC Asahi Wilrijk Belgien 2

    JK Travnik Bosnien/Herz. 1

    BAC 55 Hockenheime Deutschland 2

    Polyteam Ljubljana Slowenien 7

    MTV München Deutschland 2

    SC Poppenbüttel Deutschland 1

    JC Lika Zagreb Kroatien 2

    Kaposvári NASE Ungarn 2

    JU Hausmannstätten Austria 2

    WAT Hernals Austria 2

    JC Wolfsberg Austria 1

    Budoclub Wien Austria 2

    RAIKA Krems Austria 1

    UNION Kirchham Austria 8

    ATUS Weiz Austria 1

    Slovak Judo Federation Slowakei 7

    SV Reutte Austria 4

    JC Wimpassing Austria 15

    Pollak Judo Szentes Ungarn 2

    MAC-Ungarn Ungarn 2

    JC Ajka Ungarn 1

    JU Feldkirch Austria 6

    Yama Arashi Udine Italien 14

    Jigoro Kano Trento Italien 1

    JC ANAUNIA Italien 2

    Muggesana Italien 3

    JC Oudenaarde Belgien 1

    65 Vereine 15 Nationen 580

  28. Nennungen / List of entries

    Nennungen / List of entries Nationen / Nations
    Verein Nation U11 U13 U15 U17 U20 AK U11 U13 U15 U17 U20 AK Gesamt

    ASKÖ Bad Ischl Austria 0 0 0 0 1 0 0 0 0 1 3 0 5

    ASKÖ Gleisdorf Austria 0 4 1 0 0 0 1 1 1 0 0 0 8

    ASKÖ Graz Austria 1 2 2 1 1 0 7 11 5 2 2 4 38

    ASKÖ Pöls Austria 1 2 1 1 1 0 3 4 1 2 4 0 20

    ASKÖ Reichraming Austria 0 0 0 0 0 0 0 0 0 2 0 0 2

    ASV-ÖGJ Sbg./Puch Austria 0 0 2 0 0 0 0 0 2 0 0 2 6

    ASVÖ Friedberg Austria 0 3 0 0 0 0 1 2 1 0 0 0 7

    ASVÖ Grafendorf Austria 0 0 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1

    ATUS Weiz Austria 0 0 0 0 0 0 1 0 0 0 0 0 1

    BUDO Club Lassee Austria 0 0 0 1 1 0 0 1 3 0 1 0 7

    Budoclub Wien Austria 0 0 0 1 0 0 0 0 1 0 1 0 3

    COLOP Samurai Austria 0 0 1 1 2 1 1 1 2 2 0 0 11

    CREATIV Graz Austria 1 0 1 1 2 4 3 3 3 5 4 1 28

    ESV Sanjindo Austria 3 1 1 0 0 0 4 4 0 3 0 0 16

    JC ASVÖ-Carnuntum Austria 1 2 0 0 0 1 2 1 0 0 0 0 7

    JC Bregenz Austria 0 1 0 0 0 0 0 0 1 0 0 0 2

    JC SENSHUDAN Austria 1 3 1 1 0 0 2 0 2 1 0 0 11

    JC Sirvan Austria 1 0 0 1 1 0 1 1 1 1 1 0 8

    JC Trofaiach Austria 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1 0 1

    JC Unterpremstätten Austria 0 0 0 0 0 0 1 1 0 0 0 0 2

    JC Wimpassing Austria 4 4 4 1 0 2 4 10 5 8 3 1 46

    JC Wolfsberg Austria 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1 0 0 1

    JG Raser Wien Austria 0 0 0 0 0 2 0 0 0 0 0 0 2

    JT Blue Panthers Austria 0 1 1 0 0 0 3 3 1 0 0 0 9

    JT Salzkammergut Austria 0 0 1 2 0 0 0 0 3 0 0 0 6

    JT Unteres Lavanttal Austria 0 0 0 0 0 0 0 0 2 0 0 0 2

    JU Feldkirch Austria 0 3 1 0 0 0 0 0 0 1 1 0 6

    JU Flachgau Austria 3 0 0 0 0 1 1 1 5 0 5 4 20

    JU Hausmannstätten Austria 0 0 1 0 0 0 0 0 0 1 0 0 2

    JU Pinzgau Austria 1 0 0 0 0 0 5 1 0 0 0 1 8

    Judo Freizeit Leoben Austria 2 3 2 1 2 1 2 2 2 0 0 1 18

    Judo Semering Austria 0 0 0 1 0 0 0 0 0 0 0 0 1

    Judoring Wien Austria 0 0 2 1 0 0 0 1 0 0 0 2 6

    Judoschule Sakura Austria 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1 0 0 1

    Judoteam SHIAI DO Austria 0 1 2 3 2 0 1 1 3 1 3 0 17

    Judoteam Zeltweg Austria 2 2 0 0 0 0 3 0 0 0 0 2 9

    JV Ebergassing Austria 0 0 1 0 0 0 0 0 1 0 0 0 2

    JV Velden Austria 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1 0 0 1

    LZ Multikraft Wels Austria 0 0 0 1 1 0 0 0 2 1 1 1 7

    PSV Salzburg – Judo Austria 0 2 2 2 1 1 1 2 1 1 0 0 13

    PSV Wels Austria 0 0 0 1 0 0 0 1 0 0 0 0 2

    RAIKA Krems Austria 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1 0 0 1

    Raika Turnau Gußwerk Austria 1 2 0 0 0 0 1 0 0 1 0 0 5

    S.C. Hakoah Austria 0 1 2 0 0 0 0 2 0 0 0 0 5

    SANDOKAN Galaxy Tigers Austria 0 3 0 2 2 1 3 6 5 6 2 6 36

    SU Noricum Leibnitz Austria 2 0 2 2 1 0 1 2 3 3 4 0 20

    SV Gallneukirchen Austria 0 0 0 1 1 3 0 0 0 5 1 0 11

    SV Reutte Austria 0 0 0 1 1 0 0 0 0 0 2 0 4

    TUS Fehring Austria 0 0 0 0 0 0 0 0 1 0 1 0 2

    UJC Dornbirn Austria 0 0 0 0 0 0 0 1 0 0 0 0 1

    UJZ Mühlviertel Austria 1 4 2 1 4 0 3 3 6 6 1 1 32

    UNION Burgkirchen Austria 0 1 2 1 0 0 1 3 2 5 0 0 15

    UNION Eichfeld Austria 0 0 1 1 0 0 0 0 2 0 0 1 5

    UNION Kirchbach Austria 0 0 0 0 0 0 0 0 1 0 2 1 4

    UNION Kirchham Austria 0 0 0 4 0 0 0 0 0 4 0 0 8

    UNION Raika Osttirol Austria 0 0 0 1 0 2 0 0 0 1 0 0 4

    UNION St. Georgen Austria 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1 0 0 1

    UNION Stainz Austria 1 0 0 0 0 1 1 1 1 0 0 1 6

    UNION Vöcklabruck Austria 0 0 0 0 1 0 4 4 0 0 5 3 17

    USK St. Michael Austria 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1 0 0 1

    WAT Hernals Austria 0 0 0 1 0 0 0 0 1 0 0 0 2

    WAT Stadlau Austria 0 0 0 0 0 0 1 5 2 0 2 1 11

    JC Asahi Wilrijk Belgien 0 0 0 0 0 0 0 0 1 1 0 0 2

    JC Oudenaarde Belgien 0 0 0 1 0 0 0 0 0 0 0 0 1

    JK Travnik Bosnien/Herz. 0 0 0 0 0 0 0 0 1 0 0 0 1

    BAC 55 Hockenheime Deutschland 0 0 0 0 0 0 1 0 0 0 0 1 2

    DJK Ingolstadt Deutschland 0 0 0 0 1 2 0 0 0 2 1 0 6

    KSC Strausberg e.V. Deutschland 1 4 2 2 0 0 7 6 4 2 0 1 29

    MTV München Deutschland 0 0 0 0 0 1 0 0 0 0 0 1 2

    SC Poppenbüttel Deutschland 0 0 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1

    TSV Abensberg Deutschland 0 0 0 0 0 0 0 1 0 0 0 0 1

    TV-Ochsenfurt Deutschland 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 2 2

    Glossop JC England 1 1 0 0 0 0 0 1 2 1 0 0 6

    Moberly Judo Club England 0 0 0 0 0 0 0 1 1 1 0 0 3

    ASD Romagna Team Italien 1 2 0 0 0 0 0 5 4 0 0 0 12

    Dojo Sacile Italien 0 0 0 1 0 0 0 0 0 1 0 1 3

    Friuli Venezia Giulia Italien 0 0 8 0 6 0 0 0 5 0 10 0 29

    JC ANAUNIA Italien 0 0 0 1 1 0 0 0 0 0 0 0 2

    JC SHIMAI Dojo Italien 0 4 0 0 0 0 0 7 1 0 0 0 12

    Jigoro Kano Trento Italien 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1 0 1

    JK Lombardia Italien 1 0 0 1 5 0 3 0 0 5 5 4 24

    Kyu Shin Do Kai – Parma Italien 0 2 5 4 0 1 3 3 9 4 4 2 37

    Muggesana Italien 0 1 0 0 0 0 1 0 1 0 0 0 3

    PS Villanova Italien 0 0 0 0 2 0 0 0 0 0 0 0 2

    Yama Arashi Udine Italien 0 0 0 1 0 2 0 0 0 5 3 2 13

    Istarski Borac Pula Kroatien 0 0 0 0 0 0 0 0 8 0 0 0 8

    JC Dalmacija-Cement Kroatien 0 0 0 0 0 0 3 2 2 0 0 0 7

    JC Lika Zagreb Kroatien 0 1 0 1 0 0 1 0 1 0 0 0 4

    JC Pinky Kroatien 0 0 0 0 0 0 0 0 0 6 0 0 6

    JC Pujanke Split Kroatien 0 4 9 9 0 0 0 1 0 1 1 0 25

    JK Samobor Kroatien 4 1 0 0 0 0 2 4 0 0 0 0 11

    GOSH-Rotterdamm Niederlande 2 2 8 0 1 0 2 3 7 4 2 2 33

    AKS Strzegom Polen 0 0 0 0 3 0 0 4 5 0 2 0 14

    JT Poland Polen 0 0 2 0 0 0 0 4 3 0 0 0 9

    Judo Wolbrom Polen 2 5 1 0 2 2 2 5 1 2 0 2 24

    UKS Galeon Gdynia Polen 0 0 0 1 0 0 3 5 5 5 1 1 21

    UKS Orzel Zyrardow Polen 0 0 0 1 0 0 0 0 0 0 0 0 1

    Arad Romania Rumänien 1 3 0 0 0 0 2 4 1 0 2 3 16

    Baia Mare – JT 1 Rumänien 1 2 4 2 1 0 1 1 5 1 5 12 35

    Baia Mare – JT 2 Rumänien 2 0 0 0 0 0 6 5 4 0 0 0 17

    CS Unio Satu Mare Rumänien 1 1 1 0 0 0 2 6 0 0 1 0 12

    JC Vojvodina Serbien 0 0 0 0 0 0 1 1 0 0 0 0 2

    Dubnica nad Vahom Slowakei 1 2 0 0 1 1 2 2 0 4 1 0 14

    Slavia STU Bratislava Slowakei 1 1 1 0 0 0 7 2 3 0 0 0 15

    Slovak Judo Federation Slowakei 0 0 0 0 0 4 0 0 0 0 0 3 7

    Sparta Povazska Bystrica Slowakei 0 1 2 1 0 0 2 1 2 0 1 0 10

    JK Murska Sobota Slowenien 1 1 0 0 0 0 6 1 0 0 0 0 9

    JK Olimpija Slowenien 1 4 3 0 0 0 0 3 2 0 0 0 13

    Jk Sankaku Celje Slowenien 0 0 1 2 0 0 0 0 4 5 2 0 14

    JK Triglav-Kranj Slowenien 0 0 0 1 2 0 0 0 0 1 0 0 4

    JK Zeleznicar Maribor Slowenien 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 2 3 5

    Judo Ljutomer Slowenien 0 0 1 1 0 0 0 0 6 3 0 0 11

    Polyteam Ljubljana Slowenien 0 0 0 0 0 0 0 0 3 3 1 0 7

    Dolni Kounice Tschechien 0 0 0 0 0 0 0 1 2 3 0 0 6

    Olomoucky Kraj-T1 Tschechien 3 1 2 2 1 3 4 3 5 4 1 6 35

    Olomoucky Kraj-T2 Tschechien 0 0 0 0 0 1 1 3 3 4 2 0 14

    Sokol Praha Vrsovice Tschechien 0 0 0 0 3 0 0 1 0 1 1 3 9

    TJ Slezan Opava Tschechien 0 1 0 0 0 0 0 3 5 1 0 0 10

    J. Fed. Lviv Ukraine Ukraine 0 0 1 0 0 0 4 7 6 5 2 0 25

    CENTRUM Ungarn Ungarn 0 0 0 0 0 0 0 0 0 3 4 6 13

    Domaszek Judo ISE Ungarn 0 3 1 1 0 0 1 2 2 0 0 0 10

    ERDI JC SE Ungarn 2 0 0 0 0 1 0 4 1 2 0 2 12

    Gemenc Judo Klub Ungarn 0 0 0 1 0 0 0 5 4 0 0 0 10

    JC Ajka Ungarn 0 0 0 0 0 0 0 0 1 0 0 0 1

    Kaposvári NASE Ungarn 0 0 0 0 1 1 0 0 0 0 0 0 2

    MAC-Ungarn Ungarn 0 0 0 0 0 0 0 0 1 0 1 0 2

    Nagyatádi JC Ungarn 0 0 1 0 0 0 1 3 2 0 0 0 7

    Pollak Judo Szentes Ungarn 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1 1 0 2

    SZK Budapest Ungarn 0 0 2 0 0 0 7 1 2 4 0 2 18

    TATABÁNYA Ippon Judo Ungarn 1 2 0 0 0 0 1 4 3 0 0 0 11

    UTE Szakosztaly Ungarn 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1 0 0 1

    Veszprém Judo Ungarn 0 0 1 0 0 0 0 6 2 0 0 0 9

    ZIRC VSE Ungarn 0 0 1 0 0 0 3 3 4 0 0 0 11

    133 Vereine 16 Nationen 53 94 95 70 55 39 141 203 206 155 107 92 1.310

    ÜBERSICHT DER NATIONEN Zur Übersicht der Nennungen

    Sortierung: Nation Vereine Starter am Samstag am Sonntag Ø Starter/Verein aufsteigend absteigend

    Nation Vereine Starter am Samstag am Sonntag Ø Starter/Verein

    Austria 62 554

    Ungarn 14 109

    Italien 11 138

    Slowenien 7 63

    Deutschland 7 43

    Kroatien 6 61

    Tschechien 5 74

    Polen 5 69

    Slowakei 4 46

    Rumänien 4 80

    Belgien 2

    England 2

    Ukraine 1 25

    Niederlande 1 33

    Bosnien/Herz. 1 1

    Serbien 1 2

    16 Nationen 133 Vereine 1.310 Starter 518 am Samstag 792 am Sonntag

  29. no ale z tego co wiem to w Graz startowali zwodnicy w u 20 i ada grabowicz zajeła 2 miejsce oraz jej koleznaka klaudia kurzej równiez 2 miejsce,gratuluje sukcesów

  30. z tego co mi wiadomo ,chłopaki na kadrze mają niezły w cyc.trener im robi treningi niczym w filmie rambo4.ale to dobrze -za dobrze by mieli ,pozdrawiam

      1. Nie wydaje mi się, żeby tak doświadczony i sprawdzony trener, źle poprowadził obóz! Więc prosze nie umniejszać jego kompetencją.

        1. oczywiście nikt złego nie miałem na myśli ,myśląc o sposobie prowadzenia treningów przez trenera,a wręcz przeciwnie chwale to co robi ,bo tak trzeba,nikt tu nie mówił o złym prowadzeniu ani kompetencji trenera ,ktoś mnie żle zrozumiał ,pozdrawiam

      2. zresztą wątpię, żeby trener B. diametralnie zmienił tryb prowadzenia treningów w porównaniu do obozów juniorów, a ja wszyscy doskonale wiemy treningi te skutkowały całkiem zadowalającym wynikiem, więc o co chodzi??
        czyżby młodzi nie byli przyzwyczajeni do porządnego treningu? ;O

        1. A czy wie ktoś w jakich warunkach trenują i jak mieszkają? Z tego co wiem to nie za ciekawie. Łagodnie mówiąc.

          1. Tak wiem, sama byłam w Jakubowie wielkokrotnie na obozie. Może i daleko do COS-owskich warunków, ale przecież jest kryzys trzeba oszczedzac :p a chłopaka chyba nic się nie stanie jeśli w pokoju nie będa mieli tv…

  31. nareszcie sa na youtubie jakies filmy z zawodow w polsce ludzie zalaczajcie takie filmy niech sie boja naszych podaje linkhttp://www.youtube.com/watch?v=336PJwnWmcI

  32. Judo Team Poland przywozi z Graz 4- medale (1-złoty,3-brązowe) szczegóły i zdjęcia już niedługo w sprawozdaniu.Pozdrawiam

  33. czy ktoś wybiera się tam z rodziców?mam pytanie jak tam najlepiej i najtaniej dostać się tam i ile kosztuje nocleg.w sumie ,na jaka kwotę się szykować.proszę o jakieś wskazówki .z góry dzięki.

  34. Podobno najlepiej jechać autobusem doTalina a dalej promem. My jedziemy tą trasą ale korzystamy z wynajętego campera bo noclegi tam bardzo drogie.

    1. ja bym jechał samochodem i miał bym ze 2 miejsca jak coś ,ale jeszcze nie wiem bo muszę z kalkulować to .myślałem o promie bo jest promocja gdynia-helsinki ,podobno jak się zmieścisz w 50 nic nie płacisz za samochód a powyżej minus 50 procent,kabina 69 euro ,no nie wiem jeszcze ,trochę czasu jest.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *